Sommartorka

De trogna har förstås noterat, att Magma blivit minst sagt styvmoderligt behandlat på sistone.

Sanningen att säga har jag inte lyckats kontakta Radio Eskilstuna, varför jag gissar att de tagit sommaruppehåll. Detta, tillsammans med en allmän känsla av att mest pliktskyldigt traska på i gamla hjulspår, gör att jag känner mig tvungen att tillbringa en liten tid i radioskugga och fundera på hur jag ska sparka liv i det här gamla programmet. Idéer mottages tacksamt! Ska jag fortsätta ragga bisittare och tillfälliga gäster? Återuppta filmrecensionerna (som jag gjorde rätt bra, om jag får säga det själv)?

Ja, tiden får utvisa. Men jag lägger mig förstås inte i hängmattan utan att ha delat med mig av några musiktips.

Vi kan väl börja med ett sådant där band som gör mig dels förlägen och förundrad över att jag inte redan kände till dem, dels lycklig över att dylika upptäckter fortfarande är möjliga. Jag talar om den felande länken mellan punk och progrock, nämligen Cardiacs, som började bli riktigt bra mot 80-talets slut, exempelvis på denna klassiska skiva:

Låt oss så avrunda med det genomobskyra tyska 70-talsbandet Carol of Harvest och en låt som låter som en klassiker redan första gången man hör den:

Vi hörs!

Kommentera

