Det sommarpratas

Ännu en sommar är snart tilländalupen. Den har glittrat i porlande bäckar och forsat i smutsiga rännstenar. Och själv har jag varit så upptagen av cykelsemester, Urkult och sommarstuguvistelse, att jag inte hunnit uppmärksamma magmosfären på mitt sommarprogram.

Cykelsemestervy från de sörmländska nejderna.

Cykelsemestervy från de sörmländska nejderna.

Jovisst — även jag kan stolt räkna mig till den illustra skara, som blivit engagerad för sommarprat i radio. Närmare bestämt i Radio Eskilstuna. Det blev, som sig bör, ett mycket mer talträngt och något mindre musikaliskt äventyrligt program än Magmalyssnarna är vana vid, men musikvalet torde kännas ganska bekant. Talade gjorde jag om manlighet, klassmedvetenhet, grunge, musik och annat, självklart på ett mycket spirituellt och lärt maner. Det är värt minst en genomlyssning!

Och här kan man lyssna. Men för att ni inte ska känna er alltför bortkomna, får ni en sådan här länk också:

… och en sådan här lista:

Spellista

  • Marvin, Welch & Farrar [Fading Yellow Vol. 5] Tiny Robin
  • Åke Uppman – Jag är en man
  • Love [Forever Changes] Maybe the People Would Be the Times or Between Clark and Hilldale
  • Dixon Brothers [Down in the Basement: Joe Buzzard’s Treasure Trove of Vintage 78s] The School House Fire
  • Barış Manço [Prog Is Not a Four Letter Word] Lambaya Puf De
  • Pixies [Doolittle] Wave of Mutilation
  • Spirogyra [St. Radigunds] The Future Won’t Be Long
  • Tafo feat. Nahid Akhtar [The Sound of Wonder] Karye Pyar

Kommentera

