2011-11-25: Hallåviin!

Tillägg 30/10: Nu ska spisa-länken fungera också …

Tillägg 2/11: Har rättat rättelsen om Icoro nedan. Hade visst rätt från början.

Ett visst audiokaos blev resultatet då jag satte ihop detta första program med min egen HEM-RADIO-STUDIO. Lite som ett barn med en ny leksak kunde jag inte hålla fingrarna i styr och låta låtarna löpa ostört. Denna studio kan ni skåda i sin fulla prakt här:

Detta är också den bild, där jag kommer ut som Morrissey-fan. Jag står orubbligt fast vid varje människas rätt till självömkan och opposition mot de olidliga ”ryck upp dig”-körerna! Men skit i det nu — det är ju programmet ni är här för:

(Det ska sägas, att Anders Nästén visst är huvudupphovsman till det fådda Icoro-album jag refererar till i programmet, precis som jag mycket riktigt säger till en början. Alla andra uppgifter i ämnet som kommit från min mun och dator, är att betrakta som ren desinformation.)

Nåväl — stora delar av detta program roterar kring en stundande nysvensk högtid. Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: alla helger som präglas av skräck, blod och död måste bejakas, hur kommersialiserade de än vara månde. Det blev ett bisarrt skräckkollage i magmanesisk anda.

Spellista

  • The Moontrekkers – Night of the vampire
  • Spike Jones – I was a teenage brain surgeon
  • Fantômas – The Godfather
  • Roky Erickson – Night of the vampire
  • Fantômas – Rosemary’s baby
  • To Rococo Rot – She loves animals
  • P C Kent – After dark
  • John Leach (Muzik-Makers) – Courtly revels
  • Rolf Martinsson – Open mind
  • Kvartetten som sprängde – På en sten
  • Forest – Autumn childhood
  • Fernn Jenkins (Jaye Pauley) – Letter to Elvis
  • Laila Kinnunen – En helt vanlig dag
  • XTC – 1000 umbrellas
  • Evariste – Wo i nee
  • Icoro – Mass quality music (intro) / Behave I
  • Le dogme des 6 jours – Passing strange

Får väl tacka David Nessle för det påpassliga pekandet på Laila Kinnunen. Att det fortfarande fanns finlandssvenska Beatles-covers med text på mellanstadienivå därute för mig att upptäcka, inger hopp för framtiden.

Och då ska vi inte tala om det faktum att Evariste ända tills nu undgått mitt sökarljus. ”Frankrikes Kim Fowley” kallas han här. Jag vet inte om denna video ska tas som lite blåögt skoj eller högsta självironi. Jag vet bara att det skulle krävas en antropologisk magisteruppsats för att förklara denne mans frisyr.

P.S. Snart tajm för vänsterprassel med P2 igen. Håll utkik. D.S.

6 kommentarer till 2011-11-25: Hallåviin!

  1. David Westius skriver:

    Återigen ett kanonprogram. Tusen tack!

  2. Robert Huselius skriver:

    David W: Tackar allra blodigast! Kom gärna med önskemål och tips inför kommande produktioner.

  3. Anders Nästén skriver:

    Jag är upphovsmannen till musiken på dubbel CDn ”icoro – Mass Quality Music”.
    Spela gärna mer musik därifrån.
    Hälsningar: Anders Nästén

  4. Robert Huselius skriver:

    Anders N: Nämen — så jag hade alltså rätt från början. Ja, det ser jag ju nu på konvolutet också. Ska genast rätta min rättelse.

  5. David Westius skriver:

    Mer turkisk progg om man ödmjukast får önska.Det här är ju t.ex asbra: http://www.youtube.com/watch?v=Kuv6_ePQ1-s&feature=related

    Sunkadelica är ju alltid välkommet.
    Mvh David

  6. Robert Huselius skriver:

    Ja, det där var ett fint anatoliskt gung. Får göra lite efterforskningar inom det fältet tror jag, arsenalen tycks ju inte vara uttömd på långt när.

    Sunk- och bisarroträsket går det också alltid att gräva djupare i. Känner själv att det varit för lite dylikt på sistone. Magma får inte börja likna Kalejdoskop eller Eldorado, ety de programmen redan finns. Blir till att följa WFMU-blåggen på närmare håll.

Kommentera

