2011-08-16: Sommaren dör

Jaha, vad är min ursäkt för dröjsmålet denna gång? Jo, jag är kvar i det sansade sommartempot. Det är mañana, mañana för hela slanten. Sommaren är snart tilländalupen — ett faktum som jag riktigt trycker era trynen i under detta program — men låt oss alla försöka stanna kvar på en vettig stressnivå, va? En timmas stirrande ut genom fönstret till Mahler-musik  är ofta bättre tillvaratagen tid än en timmas rastlös produktivitet. Så låt vårt valspråk för den kommande hösten bli: vad gör det om hundra år?

Detta är det andra Magma-programmet jag värkt fram hemma på min kammare. Och nej, jag har inte köpt den där mixern än, utan sitter ännu och lägger ljudpussel i Audacity. Med viss framgång, om jag får säga det själv. Ljud flyter in i varandra ganska trevligt och lite psykedeliskt.

Det är också ett av de första program, där jag helt glömt att nämna adressen www.radiomagma.org. Jag skulle kunna göra det nu istället, men det känns tämligen meningslöst. (Jag är ensam i lägenheten.) Men jag vill ånyo skrika ut över världsalltet, att ni socialmediala gärna får bli ”fans” av Magma å Facebook — så jag får se vilka ni är.

Arkiv B:s kartläggning av gammal b-psychsploitation fortfor med en recension av den i ärlighetens namn ganska föga sinnesvidgande Something Weird. Lugn — den kommer upp här i textform också … mañana. (Var glada att ni inte betalar för mina tjänster.)

Och så spelade jag ju lite musik också:

  • Fred Åkerström – Frida sörjer sommaren
  • Vigrass & Osborne – Forever autumn
  • Mercury Rev – Endlessly
  • Teebs – Arthur’s birds
  • Bobby Callender – The glow within thee
  • Whitetree – Tangerine
  • Miriodor – Polar (film noir)
  • Justin Vali – Vaque sauv
  • Emil Richards – Sardonyx (August)
  • Ursa Major Space Station [reklam]
  • Scott Johnson – The illusions of guidance
  • The Soft Machine – Pig 1
  • Hall & Oates – Everytime I look at you

Bild = länk till min gamla Bobby Callender-artikel.

Kommentera

