Magma gästar SR … och Ångermanland

Ursäkta. Min blåggfrånvaro beror på att jag är fullt upptagen med … semester! Vankelmodet har lagt sig, sommartempot infunnit sig och jag vill aldrig mer vara annat än ledig.

Skriver bara en rad, för att informera om att mitt Kalejdoskop-program från i höstas tydligen gått i repris och därför går att avlyssna per webb i nästan en månad framöver. Och apropos Kalejdoskop — sätt en röd bock i kalendern för kvällen den 23 augusti, då jag blivit blixtinkallad för att göra ett program av varianten Lång musik. Som ett scoop för er magmaneser, kan redan nu avslöjas att det kommer att kretsa kring Fausts första och tredje skiva.

Och imorgon bitti bär det av till detta evenemang igen:

Ja, Urkult alltså. Förra året var toppen, och jag hoppas den högt ärade spisarkretsen har den goda smaken att dyka upp på plats och dessutom presentera sig för mig. Jag kommer att stå hela lördagen som ”serveringsansvarig” i puben Rotvältan, och vill man känna igen mig kan man ta ledning av detta fotografi:

Kommentera

