Bortovaro ånyo!

Jag kanske skulle skriva en rad eller två. Ni är ju ändå några stycken, som läser detta och lyssnar till programmet. Vilka ni är, är till stor del ett mysterium för mig, men jag är var och en av er tack skyldig.

I tisdags uteblev än en gång Magma från radjons tablå. Huvudsakligen p.g.a. att något slags kommunfullmäktigedebatt riskerade att dra ut på tiden, men också för att jag tenderar att fylla min tid med annat, och ibland blir det som när man försöker klämma ihop en hopskrumpnad ballong mellan händerna; hur man än pressar och bär sig åt, ploppar alltid en bubbla av överflödsluft ut på andra sidan. Ibland råkar den bubblan innehålla de nödiga Magma-förberedelserna, ifall ni hänger med på liknelsen.

Saker som jag tenderar att fylla min tid med (utöver Magma):

  • Lönearbete
  • Sömn
  • Dotter
  • Programmering
  • Läsning (just nu: Why the West rules — for now av Ian Morris samt Liberalismens död av Immanuel Wallerstein)
  • Postarbetaraktionen
  • Lite Linje 17
  • Mor fyller snart jämnt
  • Poänglösa grubblerier och irriterande prokrastination

Ja, lite så. Men jag kan utlova (med reservation för force majeure) ett nytt, fläskigt Magma om en vecka, och då troligen för första gången förinspelat i det egna hemmet! Hur ska det gå? There’s only one way to find out.

En kommentar till Bortovaro ånyo!

  1. Jonas Persson skriver:

    Lycka till med de övriga åtagandena.
    Vi får hoppas att det inte blir några naturkatastrofer av skrumpnande ballongpropotioner.

    Ha det gott.
    /Jonas

Kommentera

