Big business

Opel 1908

Framtiden är här!

Det är högst begripligt, om ni undrar vad Magma sysslar med under det ofrivilliga höstuppehållet; jag kan stolt meddela att vi ingalunda vilat på lagrarna, utan nu fått klartecken till att köpa Opel. (V.v. bortse från att de flesta journalister och telegrambyråer fått stavningen av vårt namn om bakfoten.)

Vadan detta flagranta avsteg från kärnverksamheten? undrar nu vän av ordning. Vad har egentligen ett obskyrt (ehuru folkbildande) kufmusikprogram på en sörmländsk närradiostation med en åldrad germansk automobilkoloss att skaffa?

Svaret är förstås att vi lät oss inspireras och besjälas av den svenska industrins och nationella självbildens räddande ängel, nämligen Christian von Koenigsegg, vars lysande exempel visar att brist på pengar inte behöver vara ett problem; det räcker med omåttliga mängder geist, dådkraft, visionär stjärnögdhet, marknadsprofetiskt tungomålstal och jävlaranamma. Vi i Magma ska bli en strategisk partner, staka ut riktningen och bidra med vårt starka varumärke – ett varumärke som kommunicerar kompromisslöshet, excentricitet, bisarreri och dynamik.

Opel Magma 3000 kommer att standardsutrustas med måsvingar, plåtkaross, askkoppar, barskåp, dimmade rutor, fullmatad mp3-spelare samt motorhuvor i brunt skinn till hela familjen. Och den ska marknadsföras såhär:

Opelreklam

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: